צימרים ובתי מלון

מדד ערך גלובס
02 אוקטובר, 2013

מותר הצימר על המלון ראשי ענף התיירות בישראל הצביעו לאחרונה על העומס בעלויות הארנונה לבתי מלון וצימרים בישראל. לטענתם הארנונה על בתי המלון מהווה בין 3% ל-4% מהמחזור השנתי של בתי האירוח בארץ, בהשוואה ל-0.5% באירופה.

הפער הזה משפיע על הרווח ומצמצם אותו בשיעור של 25%, ומשום כך הם נאלצים לגבות סכום גבוה יותר על שהייה במלון. כשמדובר בצימרים, יש כאלה שלילה בהם עולה 600 שקל, וצימרים שבהם עלות השהייה היא 2,000 שקל, אולם בגובה הארנונה השנתית יש פער גדול אף יותר. רוב הצימרים ממוקמים בשטחן של המועצות האזוריות, ובחלק מהמקרים יש להוסיף לעלות את מסי הוועד המקומי שהם 14 שקל למ"ר לשנה בקירוב.
מהטבלה עולה שהארנונה בירושלים על בתי המלון גבוהה ב-50% בהשוואה לארנונה בטבריה. וברוב האזורים פערי הארנונה בין הערים והמועצות האזוריות משמעותיים ביותר.מציאות תזו באה לידי ביטוי חריף במועצה אזורית תמר שבה פער אדיר בין הארנונה השנתית למ"ר במלון, שהיא בגובה 84 שקלים, לבין צימר שבו הארנונה השנתית למ"ר היא 31 שקלים בלבד. אולי לא סתם התבטא במוסף זה שר התיירות עוזי לנדאו לפני מספר שבועות ואמר: "מי שיש לו באמת הרבה כסף נשאר לנפוש בארץ".

נאור אליהו, מנכ"ל ערך מיסוי עירוני וניהול נדל"ן
http://www.erech.co.il/sites/default/files/pdf/zimer.pdf